Bävrar


Mamma fick en chock när hon kom hem igår. Jag, bror och pappa satt nämligen allihopa i vardagsrummet (vilket aldrig sker på en söndagskväll annars) och såg på tv. Vad som också var chockerande var att vi satt och såg på ett program om bävrar. Pappa satt i princip och aw:ade åt bävrarna. Det var lite lustigt. Fast okej, om jag ska vara ärlig så såg alla inte helt och hållet på tv. Jag satt och stickade också, samtidigt som jag satt och tittade/lyssnade på historian om bäverparet som inte hade något lager med grenar på vintern och var tvungen att gå upp på land och leta grenar på vintern. Hanen ramlade ner när han var tre meter upp i ett träd. Då klättrade han upp igen...

Idag hade vi tyska hörförståelsen och det gick helt okej, betydligt bättre än läsförståelsen i alla fall! Så fick vi testa på att svetsa och använda vinkelslipen på tekniken (fast egentligen skulle vi ha biologi, men jag klagar inte). På engelskan gjorde vi någon grammatikgrejs, och Boströms uttal av "grammatisk" är underbart. På de två engelskalektioner som är kvar så ska vi tydligen få göra något roligt. Blir spännande att se om det blir något i stil med en militärövning ute i skogen (Boström är gammal militär) eller om vi faktiskt får göra något roligt.

Nu ska jag ta och göra något vettigt i stil med att försöka hitta mitt skrivbord. Wish me good luck.

Kommentarer
Postat av: Dessisen

BÄVERFAN.

Ne, jag har ingen bra kommentar.

2010-05-24 @ 15:20:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0