Duktig häst.

Idag har jag;
- dammsugat mitt rum och trappen
- rengjort toan (dvs putsat spegeln, rengjort handfatet och toaletten, fyllt på toalettpapper och bytt handduk)
- städat mitt rum (gått ner med tvätten, disken, tomma flaskor, kastat bort skräp, lagt saker där de ska vara, bäddat sängen, dammtorkat lite grovt)
- tagit upp ren tvätt till mina garderober och lagt kläderna där de ska vara (dvs inte kasta kläderna på garderoberna eller typ... bara kasta in dem)
- dammsugat bordet och sedan torkat med trasa (själva putsningen skötte Robin)
- torkat av hurtsen
- räknat pengarna jag har i min spargris (119 kr - inte illa!)

Bobby har varit schysst hela dagen dessutom (förutom när han körde 'tusen nålar' på mig, men det är en smärre detalj). Han har fixat ljudet på min dator (först fixade han så att en sak blev bra, men då blev resten dåligt, så då fixade han typ tillbaka det), putsat mitt skrivbord och sedan ställt tillbaka de flesta sakerna och rett ut ormboet av kablar under skrivbordet. Jag tackade honom genom att fylla hans tomma skål med chips. Inte mer än rätt med tanke på att jag jämt brukar äta upp hans godis~~

Note:
För er som inte är så insatta i mitt liv och inte har någon koll på vem denna Bobby är - det är min bror. Han heter egentligen Robin, men den senaste tiden har jag börjat kalla honom Bobby. Han lyssnar om man säger det dessutom, haha. Igår ropade jag på honom. Först sa jag Robin - ingen reaktion, då sa jag Bobby och då lyssnade han. Funny.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0